كل ما تريد معرفته عن " هبة راشد " مؤسسة مرسال و طريقة المساعدة معها فى الخير

كل ما تريد معرفته عن " هبة راشد " مؤسسة مرسال و طريقة المساعدة معها فى الخير 

كل ما تريد معرفته عن هبة راشد مؤسسة جمعية مرسال للاعمال الخيرية و كل ما تريد معرفته عن مرسال و ازاى تشارك معاهم لو حابب  ..

هبة راشد خريجة ألسن جامعة عين شمس، وحاصلة علي ماجستير وشهادات في مجال إدارة المشاريع، واشتغلت حوالي 13 سنة في القطاع الخاص وبعدين قررت التطوع للعمل في الجمعيات الخيرية المهتمة بمحدودي الدخل لمدة 10 سنين، وبعد اكتسابها الخبرة اللازمة؛ أسست مؤسستها " مرسال " لدعم ومعالجة المرضي الغير قادرين ماديًا.



مؤسسة مرسال بتساعد نظام التأمين الصحي في مصر، وبتوفر برامج رعاية صحية للمرضي بدون تمييز سواء كانوا مصريين أو من خارج مصر، وبالفعل مرسال ساعدت وبتساعد كتير من المحتاجين من خلال جمع التبرعات وشبكة علاقات القائمين عليها.

انشات هبة راشد مشروعين بغرض الربح و تحويل كامل هذا الربح الى دعم مؤسسة مرسال وضمان استمرارها بجانب التبرعات الخيرية من المواطنين .

1. المشروع الاول : متجر مرسال او Mersal store
بيوصل المشروعات الصغير بالعملاء من خلال شبكة علاقات مرسال، بتساهم نسبة مبيعاته في دعم الرسوم الإدارية لمرسال.

2. المشروع الثاني : اكادمية مرسال او Mersal academy
بتوفر برامج تدريبة لتطوير وتأهيل الشباب للمنافسة في سوق العمل، وبترجع كل أرباحه لدعم مرسال.

مرسال كان لها دور عظيم جداً خلال تفاقم أزمة كورونا في توفير أماكن للعزل وعناية مركزة وكل الدعم الطبي المطلوب لحالات مختلفة.

إحنا فخورين بهبة راشد وبنشكرها وكل القائمين علي "مرسال" و كل شخصية محبة للخير زيها فى مصر و فى الوطن العربي عامة .

لو حابيين تكونوا جزء من الخير فى مؤسسة مرسال و تشاركوا في دعم مرسال ومساعدة أكبر عدد ممكن من المرضي المحتاجين من خلال التبرع لصالحها
ابعتوا رسالة لرقم 9599 للتبرع بقيمة 5 جنيه
ابعت فرحة مع مرسال! 💌

#SHECANInspire
الفيس بوك الخاص بها : Heba Rashed

Admin
By : Admin
Welcome to cairotimes24.com. We hope our topics satisfy your interest and admiration. Please do not forget to like our page on Facebook, our page on Twitter and on Pinterest to receive all new
Comments



Font Size
+
16
-
lines height
+
2
-